Thursday, March 12, 2009

AWAS!!KOMIK KRISTIANISASI MENULAR DI MALAYSIA!

Assalamualaikum W.B.T.. Amat mengejutkan apabila penulis menerima email dari sahabat baru-baru ini.Amat menyedihkan mengapa penyebaran kristian begitu mudah masuk ke negara kita Malaysia.Apakah isu dari KEMENTERIAN DALAM NEGERI baru-baru ini berkenaan dengan kecuaian pihak kementerian meluluskan pewartaan perkataan ALLAH di dalam penulisan bible menggalakkan lagi penyebaran dakyah kristian ini?Kita ikuti catatan penerima buku ini yang begitu terkejut dan amat membimbangkan. Berikut adalah kulit muka depan Komik dakyah kristian lakanatullah tersebut.
Gambar 1 : Kulit muka depan komik penulisan bible kanak-kanak.
"Apa yang mengejutkan ialah buku ini bukan sekadar buku komik bergambar untuk bacaan kanak-kanak. Apa yang jelas dalam buku ini adalah bercanggah dengan akidah kita sebagai umat Islam. Buku ini telah diedarkan oleh pihak tertentu di sekitar Bukit Bintang, di mana teman saya memperolehinya secara tidak sengaja (diedarkan dalam raga motosikal). Apa yang membimbangkan kita ialah sasaran buku-buku ini diedarkan adalah untuk kanak-kanak. Bersama ini disertakan bukti-bukti dalam bentuk Adobe PDF dan attachment gambar. Harap email ini disebarkan untuk makluman Saudara Islam kita....."Ikuti Jalan cerita di bawah dan anda boleh menilainya sendiri.(Penulis hanya meletakkan beberapa mukasurat sahaja agar aqidah kita tidak terpesong..Nauzubillah..)
Gambar 2 dan 3 : Antara isi kandungan komik tersebut.
Gambar 4 dan 5 : Digambarkan tentang Yesus mereka.
Gambar 6 : Kulit belakang komik yang jelas menunjukkan hasil terbitan penulisan bible yang menjadikan kanak-kanak sebagai sasaran utama kerana mereka tahu umur sebeginilah kanak-kanak mudah menerima apa sahaja terutama sesuatu yang baru....

Saya menyeru kepada semua umat Islam agar berhati-hati dalam memilih buku-buku untuk pelajar dan anak-anak kita atau sesiapa sahaja. Jangan mudah leka dan melatah sepertimana yang berlaku baru-baru ini isu pewartaan nama Allah di dalam penulisan Bible.Walaupun Menteri Dalam Negeri telah memohon maaf atas kesilapan pihaknya meluluskan nama Allah kepada penulisan bible,sepatutnya ini tidak boleh terjadi dan ini bukan isu yang dipolitikkan malah ini adalah isu sensitif agama Islam.Apakah kita merasakan agama kita benar2 dijaga dan laksanakan dengan baik?Jikalau orang yang kita harapkan untuk menjaga agama kita di dalam negara tetapi cuai dan ambil mudah,siapa lagi yang akan membela kesucian agama Islam?Tiada siapa lagi melainkan kita sendiri..Islam itu Addin..
Satu persoalan dari saya..Jika seseorang itu Muslim,adakah dia benar-benar mukmin?Apakah perbezaan Muslim dan Mukmin????
Jawapannya..Seorang Muslim belum tentu dia adalah seorang Mukmin tetapi seorang Mukmin sudah tentu dia adalah Muslim... Jadilah kita dengan kedua-duanya...InsyaAllah..

No comments: