Monday, March 2, 2009

MOTIVASI UJI MINDA BY NISA' KUANTAN'S GROUP


Assalamualaikum W.B.T..Pada 14 February 2009 (Sabtu), Nisa' group telah pun dijemput oleh Pengarah Kem SPPM (Sistem Pendidikan Pelajar Musleh) iaitu Muallimah Nordiani Hassan dari Al Irsyad Islamic Primary School.Jemputan itu khas bagi memberi motivasi kepada 96 pelajar tahun 6 2009.

Kami diminta oleh pihak pengurusan kem untuk membawa slot UJI MINDA.Kehadiran kami disambut begitu meriah sekali oleh pelajar2 dan senyuman muallimah2.Selama 1 jam sesi slot TAMAN UJI MINDA diberi, pelajar2 memberikan respon yang amat baik sekali dan soalan2 yang menguji IQ mereka amat menarik sekali.Soalan2 terdiri dalam bentuk pengiraan, bahasa, dan juga jalan cerita yang mencabar kemampuan IQ mereka.

Apa yang menarik, soalan2 ini juga dicuba oleh muallim dan muallimah. Suasana dewan penuh dengan riuh dan gelak tawa seketika setelah jawapan mereka disemak melalui tayangan multimedia yang disampaikan oleh Ketua Nisa' Kuantan sendiri. Bantuan ajk Nisa' dari Kolej Islam Pahnag sebagai fasilitator menambahkan lagi kelancaran penyampaian motivasi kepada pelajar.

Untaian daripada itu, pada minggu ini (8hbMarch2009), Nisa' sekali lagi dijemput untuk memberi motivasi dalam program Himpunan Remaja di sekitar Taman Perumahan Inderasemporna. Semoga Kelab Nisa' mendapat tempat di hati masyarakat dari semasa ke semasa dengan objektif yang begitu jelas dalam membantu generasi muda dari semua lapisan bangsa mencapai matlamat hidup mereka.InsyaAllah.

No comments: